Specialized S-Works Epic World Cup
- Značka
- Specialized
- Kategorie
- Cross Country XC kola
- Modelový rok
- 2025
- Cena
- 300 000 Kč
- Do obchodu
PŘEMÝŠLEJ NEJRYCHLEJI: Epic World Cup je nejrychlejší XC závodní kolo na světě, které zazáří zejména v mírnějším až středně technickém terénu díky jedinečné kombinaci efektivního přenosu síly, přesného řízení a nízké hmotnosti. Vítěz světového poháru Christopher Blevins o něm říká: „V tomto kole se skrývá vše, co očekávám od špičkového hardtailu, ale navíc s ovladatelností a schopnostmi celoodpruženého kola.“ Tento ďábelsky rychlý stroj vyvinul náš tým na základě 40 let zkušeností se závoděním v cross-country a přidali navíc nový integrovaný tlumič. RÁM NAD RÁMEC OČEKÁVÁNÍ: S Epic World Cup získáš náskok díky nekompromisnímu přenosu síly, jeho životnosti a ovladatelnosti. Promyšlený rám s vylepšenou konstrukcí je pevnější, má lepší torzní tuhost a tlumič schovaný v horní rámové trubce. Revoluční technologii i geometrii jsme nakonec zabalili do dosud nejpokrokovějšího kompositu v historii Specialized. ŠOKUJÍCÍ RYCHLOST: Vývojový tým Specialized Ride Dynamics navrhl speciálně pro model Epic World Cup revoluční způsob zavěšení tlumiče, díky kterému je kolo živé a hravé jako hardtail, a NAVÍC je přesné, schopné a hravě si udrží rychlost i v rozbité terénu jako celoodpružené kolo. To vše v elegantním a kompaktním provedení. Tlumič SID Deluxe WCID, který jsme vyvinuli ve spolupráci s RockShox, stojí na inovovaném systému pozitivních a negativních komor s nezávisle nastavitelným chodem. Díky tomu je kolo živé jako hardtail a zároveň hravě vyhladí veškeré nástrahy XC tratí. Před výjezdem stačí tlumič nastavit dle nároků trailu a tvého stylu jízdy. Tužší nastavení tlumiče využiješ, když chceš především rychlost a efektivní přenos síly jako na hardtailu, ale zároveň potřebuješ tlumení velkých nárazů a rychlých sjezdů. Citlivější chod tlumiče se zase hodí do ostřejšího terénu, kde jde zejména o pohodlí a jistou stopu. Tlumič nemusíš pouze zamykat a odemykat, tuhost si můžeš nastavit přesně podle svých představ. RYCHLÉ KOLO DO OSTRÉHO TERÉNU: Epic World Cup toho se 75 mm zdvihu zadního tlumiče zvládne mnohem více, než by se mohlo na první pohled zdát. Tlumič je navržen pro neustálé využívání většiny zdvihu, a tak pobere terén stejně jako kolo se zdvihem 100 mm a tlumičem nastaveným na 25% sag (zanoření). Chod tlumiče náš vývojový tým Specialized Ride Dynamics vyladil tak, aby ve středu zdvihu nebyl tak citlivý a zvládnul i pořádné rány jako kolo s mnohem vyšším zdvihem. Tlumič je delší a díky revoluční vložce Mega Jounce Bumper neucítíš tvrdé dorazy ani na těch největších dropech. ZBLÁZNILI JSME SE? O tlumení zadní stavby se stará tlumič SIDLuxe WCID, který spolehlivě vyžehlí veškeré nerovnosti a zároveň tě nebude obírat o sílu. Vpředu najdeš vidlici RockShox SID SL s dvoukomorovým tlumením 3-Position Race Day 2, u které si můžeš přesně nastavit průběh chodu. Díky technologii „Magic Middle“ z modelu Epic 8 ti vidlice nebude brát sílu, ani když se pořádně opřeš do pedálů a jejích 110 mm zdvihu tě zároveň hravě přenese přes veškeré nerovnosti a překážky. DO CÍLE S LEHKOSTÍ: Rám Epic World Cup je se svými 1765 gramy (i s lakem, tlumičem a veškerým vybavením) zase o krok napřed před konkurencí. Díky své muší váze lépe zrychluje, jde za pedálem ve stoupání a je živější a poslušnější. A to všechno nakonec znamená větší rychlost. Rám Epic WC je lehký jako pírko a zároveň brutálně tuhý – při jeho vývoji jsme zúročili veškeré zkušenosti s vrstvením karbonu a tvarováním rámových trubek z modelu Aethos, který se zapsal do dějin jako nejlehčí sériově vyráběná silnička na světě. NEJVĚTŠÍ FLEX JE NEMÍT FLEX: Model Epic World Cup je osazený kompletní sadou komponentů Roval Control SL: zapletená kola (1240 g), sedlovka (180 g) a integrovaný kokpit (250 g, 70 mm x 780 mm). Všechny komponenty jsou tak lehké, tuhé a spolehlivé, jak jen závodění na dnešním světovém poháru vyžaduje.
Specifikace Specialized S-Works Epic World Cup
- SWAT
- SWAT EMT Cage-Mount Tool
- Rám
- S-Works FACT 12m Carbon, WCID suspension design, Progressive XC Race Geometry, Rider-First Engineered™, threaded BB, 12x148mm UDH compatible rear spacing, internal cable routing, 75mm of travel
- Objímka
- Specialized Alloy 34.9, Titanium Bolt
- Zadní tlumič
- RockShox-Specialized SIDLuxe WCID Ultimate, Ride Dynamics Developed, Independent negative spring, Rebound Adjust, 215x40mm
- Vidlice
- RockShox SID SL Ultimate, 3-position Raceday damper, Debon Air, 15x110mm, 44mm offset, 110mm Travel
- Přední brzda
- SRAM Level Ultimate, 4-piston caliper, hydraulic disc, stealth, 180/160mm rotor
- Zadní brzda
- SRAM Level Ultimate, 4-piston caliper, hydraulic disc, stealth, 160mm rotor
- Řazení
- SRAM POD Ultimate AXS controller
- Přehazovačka
- SRAM XX SL Eagle Transmission
- Kazeta
- SRAM CS-1299 10-52t
- Řetěz
- SRAM XX SL Eagle
- Kliky
- Quarq XX SL power meter crankset, Carbon, 168 Q-Factor, DUB, 170/175mm, 34T
- Převodníky
- 34t
- Střed
- SRAM DUB, BSA 73mm, Threaded
- Ráfky
- Roval Control SL, Carbon offset design, 29mm internal width, 4mm hook width, Tubeless ready, 24h
- Přední náboj
- Roval Control SL, DT Swiss Internals, Ceramic Bearings, 6-bolt, 15mm thru-axle, 110mm spacing, Torque caps, 24h straight pull t-head
- Zadní náboj
- Roval Control SL, DT Swiss 180 Internals, DT Swiss Ratchet EXP, Ceramic bearings, 12mm thru-axle, 148mm spacing, 24h straight-pull t-head
- Výplet
- DT Swiss Aerolite Straight-pull t-head
- Přední plášť
- Specialized S-Works Fast Trak, S-Works Casing, T5/T7 Compound, 29x2.35
- Zadní plášť
- Specialized Renegade, Control Casing, T5 Compound, 29x2.35
- Duše
- Specialized Turbo Tube 40mm PV 29x1.75-2.4
- Řídítka
- Roval Control SL Integrated cockpit, 60mm/70mm X- 12 degree integrated stem, 8-degree backsweep, 1 degree upsweep, 760mm wide
- Gripy
- SRAM Slip on with Twist-Loc
- Sedlo
- Body Geometry S-Works Power, carbon fiber rails, carbon fiber base
- Sedlovka
- Roval Control SL carbon seatpost, Two-bolt clamp, 0mm offset, 415/370mm x 30.9
- Hmotnost
- 221515
- Hmotnost
- 9.22kg (20 lb, 5.2 oz)
- Hmotnost a velikost
- MD
- Zadní zdvih
- 75 mm
- Přední zdvih
- 110 mm